Friday, July 9, 2010

The Last Tayar




Mm...pagi tadi,selepas berbual mesra dengan org yg disayangi(haha),aku balik rumah dengan segera..pasal perut aku lapar yang teramat..
sambil makan paddington pancakes yang aku suke gile,aku tonton movie "dail M for Murder" adaptasi novel Alfred Hitchcock..sedap cerita tu,begitu juga pancake tu...
tibe2 je aku terdengar bunyi hon kereta yang kuat..ntah dari mana asalnya...aku terkejut...adik aku,aryff pun terkejut dari tidur..babi btol..apa yang orang2 bodoh kat area umah aku ni nak hon2 pagi2 buta??!!

aku pegi jenguk ke luar tingkap..ada sebuah kereta menghalang lagi sebuah kereta utk keluar,maksudnya kereta tersebut tidak punya petak parking nya sendiri atau sudah pun penuh (double parking),pasal ramai yang bercuti...

kereta yang ingin keluar tu terus menerus menyalak dgn kuat..
sehinggakan pak cik2 /// tepu ini datang ke tempat kejadian dan bertanya kepada pemuda yang 'menyalakkan' kereta nya...
tingkap rumah aku kira dekat dengan parking tersebut,dan aku dapat mendengar semua perbualan mereka dengan jelas..
walaupun mereka kentut sepoi sepoi bahasa sekalipun..

aku xsalah kan orang yang hon2 kereta tu.ye lah,die nak pegi kerja kan..isnin pagi plak..memang hari biasa bagi orang mencari rezeki..tapi kereta die kene block,siapa xhangin kan..

tibe2 ade satu pakcik ni,namanya Hamzah klau aku tak silap..aku kenal pak cik ni..aku pernah bertekak dengan dia berdekatan dengan taman tempat aku lepak dengan member2 aku dulu 2-3 tahun lepas..punca nya dia maki kiteorg,pasal lepak kat Tempat awam...xke bodoh namanye..terang2 tulis "Taman Permainan Awam"...die ni aku rase skolah sampai tadika je aku rase..nak dijadikan cerita,pak cik hamzah ni datang ke tempat kejadian,dimana kereta pemuda tersebut di-block dengan sebuah kereta yang lain...konon nak jadi hero,nak selamatkan keadaan ah tu..

tibe2 je..ntah ape bangang pakcik hamzah ni,dengan selamba keluarkan pisau dari kocek die(gila,keluar rumah bawak pisau,gangster ke ape?),dan terus membocorkan tayar kereta yang memblock kereta pemuda tersebut..bodoh gila la..ape la salahnya ko sabar dulu,tunggu tuan punya kereta datang dulu ke,atau paling senang,ko cari ikhtiar lain,hantar pemuda tersebut naik kereta ko ke...bodoh!!
aku elok nak tidur,diorang ni buat drama bertajuk "Hero Tepu Terakhir" plak...

cerita xabis lagi..aku ingat pakcik tu bodoh sampai level tu je..rupenye anjing kurap punye pemikiran lagi bagus dari pakcik tu...die menggunakan pisau yang sama,calarkan body kereta tersebut...

kesudahan,pagi2 lagi dah ade org bergaduh kat depan rumah aku...mana xbergaduh..tuan punya kereta tu dah datang,mengamuk la die..xpasal2 bertumbuk...mak aku yang sama tengok kejadian tu pun dah geleng kepala sambil berkata: " kenapa lah ada orang melayu yang macam ni?"..

aku tak tahu,mungkin pakcik hamzah tu melayu tepu tahap paling rendah sekali(pariah),atau ada lagi tepu dari beliau..chaitt..
aku lagi rela berborak sama anjing kurap la dari borak dgn pakcik tu..lagi mulia aku rasa anjing tu...

kebanyakan pemaju perumahan di negara kita yang aman makmur ni(chaitt!) pun bangang jugak..dah tahu buat kondominium atau rumah pangsa,buat la parking lebih sikit..atau buat je parking bawah tanah..lagi jimat tempat..kan lagi senang..

kesimpulan cerita ni senang..aku dapat jumpa tiga jenis orang yang banyak gila kat Malaysia:

1.) pakcik tepu hamzah ni,senang nak jumpa..pasal banyak pakcik2 tepu kat luar perangai macam die..ada yang lagi teruk pun..memang ramai gila..majority nya terlibat dalam pertubuhan2 tertentu yang xde motif pun perjuangan mereka ..(haha)

2.)tuan punya kereta yang block kereta yang lain(pentingkan diri sendiri),pasal xde parking...klau dah tau xde parking&block kereta lain,knape xletak nombor telephone kat kereta tersebut?lagi senang orang nak contact..xde lah jadi macam ni...

3.) penduduk setempat yang melihat atau ada di tempat kejadian,xambil peduli..xde pun nak halang pakcik bodoh tu dari memancitkan&mencalarkan kereta tersebut..teriak lah!! jangan jadi batu!!!

aku dah xbleh tido pikir pasal ni..bodoh punye Tepu..!!
p/s:klau ade orang yang nak pindah ke Damansara Damai ni,lupakan je la hasrat tu klau korang xbleh nak terima perangai tepu-tepu ni semua...aku pun klau bleh nak pindah..!!
TEPU,REMPIT,REDNECK...
DAMAI BODOH!!!!!!


11 Feb 2008

p/s: owh..ini entry lama..tapi paling best!! dengar cerita pakcik hamzah tepu nih pergi calarkan kereta lagi, mengulangi perbuatan 'hebat' beliau..dan pada waktu itu, ketua Blok Apt Lestari ada di tempat kejadian. Dengan tanpa segan silu dan tanpa kompromi beliau Menampar pakcik hamzah itu di muka beberapa kali..hahahah!!! bodoh...!!!................haih...(sumber - ahli persatuan kompang apt. Lestari, Saudara Sham 'Parut')


No comments:

Post a Comment